КНІГА – САПРАЎДНЫ СЯБАР ЧАЛАВЕКА.
Гэтую ідэю даносіць да вучняў школы НПК
Бібліятэкар
Мажэйка Ілона Юр'еўна
Графік адпрацоўкі працоўнага часу бібліятэкара
ДУА “Навучальна-педагагічны комплекс Тракельскія яслі сад базавая школа”
Мажэйка І.Ю.
Дні тыдня |
Работа бібліятэкара |
Панядзелак |
9.00-9.45 10.50-11.45 14.35-16.20 |
Аўторак |
9.00-9.45 12.55-13.40 14.40-16.20 |
Серада |
9.00-10.40 14.35-16.20 |
Чацвер |
9.00-9.45 13.50-16.20 |
Пятніца |
11.40-12.35 13.40-16.20 |
Субота |
9.00-13.20 |
Аб бібліятэцы |
Нарматыўныя дакументы |
|
ІНФАРМАЦЫЯ ДЛЯ БАЦЬКОЎ, ПЕДАГОГАЎ, НАВУЧЭНЦАЎ |
ПАСЛУГІ, ЯКІЯ АКАЗВАЮЦЦА БІБЛІЯТЭКАЙ |
МЕТАДЫЧНАЯ СКАРБОНКА |
Пашпарт бібліятэкі |
КАЛЯНДАР ЗНАМЯНАЛЬНЫХ ДАТ |
КАРЫСНЫЯ СПАСЫЛКІ |
Асноўныя задачы бібліятэкі на 2021 -2022 навучальны год:
1. Абеспячэнне доступу да інфармацыі ўдзельнікам навучальнага працэсу шляхам карыстання бібліятэчна – інфармацыйнымі рэсурсамі на розных носьбітах (папяровых,магітных, лічбавых, камунікатыўных);
2. Садзейнічаць паспяховаму засваенню вучэбных праграмаў, развіццю творчага мышлення, пазнавальных інарэсаў і здольнасцей вучняў з дапамогай бібліятэчнага рэсурса;
3. Аказанне інфармацыйнай падтрымкі педагагічным работнікам у павышэнні метадычнага і педагагічнага майстэрства;
4. Удасканаленне традыцыйных і асваенне новых тэхналогій. Асвоіць праграму “Бібліеграф”;
5. Стварэнне медыябібліятэчнага фонду.
Асноўныя функцыі бібліятэкі:
навучальная;
інфармацыйная;
культурная.
Агульныя звесткі
Колькасць вучняў -30, з іх чытачы -30
Колькасць настаўнікаў -10 , з іх чытачоў- 10
Іншых работнікаў і чытачоў -5
Кніжны фонд на 01.09. 2021 года – 14118
Мастацкай літаратуры– 10956
Фонд падручнікаў – 3 162
Работа з бібліятэчным фондам
Вывучэнне складу фонда і аналіз яго выкарыстання.
Фарміраванне фонду бібліятэкі традыцыйнымі і нетрадыцыйнымі носьбітамі
Камплектаванне фонда ў адпаведнасці з прадметнымі праграмамі школы.
Афармленне падпіскі на перыядычныя выданні, кантроль дастаўкі.
Прыем, сістэматызацыя , тэхічная апрацоўка і рэгістрацыя новых паступленняў.
Улік бібліятэчнага фонду.
Прыем і афармленне дакументаў, атрыманых ў якасці падарункаў, улік і апрацоўка.
Выяўленне і спісанне зношаных і маральна састарэўшых і невыкарыстоўваемых дакументаў, афармленне актаў і выемка картак з каталагаў.
Выдача дакументаў карыстальніка бібліятэкі.
Растаноўка дакументаў у фондзе.
Афармленне фонда (наяўнасць алфавітных раздзяляльнікаў), эстэтыка афармлення
Праверка правільнасці фонда.
Забеспячэнне свабоднага доступу карыстальнікаў да бібліятэчнай інфармацыі.
Работа па захаванасці фонда:
Арганізацыя фонда асоба каштоўных выданняў і правядзенне перыядычнай правекі захаванасці выданяў;
Сістэматычны кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выданых выданняў;
Забеспячэнне мераў па пакрыццю страт, прычыненага носьбіту інфармацыі ва ўстаноўленым парадку;
Арганізацыя работы па дробнаму рамонту і пераплету выданняў сіламі бібліятэчнага актыву;
Забеспячэнне патабуемага рэжыму і фізічнага захоўвання бібліятэчнага фонду;
Інвентарызацыя.
Работа па прапагандзе бібліятэча- бібліяграфічных ведаў.
Спавачна – бібліяграфічная работа
Вядзенне справачна- бібліяграфічнага апарату з улікам узросту карыстальнікаў (каталогі, картатэкі, рэкамедуемыя спіскі)
Знаемства карыстальнікаў з мінімума бібліятэчна – бібліяграфічных ведаў(правілаў карыстання бібліятэкай, знаемства з растаноўкай фода, прыемы работы з СБА, са структурай і афармленнем кнігі, авалодваннем навыкамі работы са спавачнымі выданнямі і г. д.)
Выхаваўчая работы
Фарміраванне ў школьнікаў навыкаў незалежнага карыстальніка бібліятэкай: навучанне карыстанню носьбітамі інфармацыі, пошуку , адбору і крытычнай ацэнкі інфармацыі.
Садзейнічаць фарміраванню асобы вучняў сродкамі культурнай спадчыны, формамі і метадамі індывідуальнай і масавай работы:
гутаркі;
дыспуты;
літаратуря гульні;
конкурсы і віктарыны;
літаратурныя агляды і літаратурныя гадзіны;
бібліятэчныя заняткі.
Папулярызацыя лепшых кніг бібліятэчнымі формамі работы.
Арганізыцыя выстаў, стэндаў, правядзенне культурна – масавай работы
Стварэнне актыву бібліятэкі і работаз ім.
Інфармацыйна работа.
Суправажэнне вучэбна – выхаваўчай работы інфармацыйным забеспячэннем педагагічных работнікаў:
Сумесная работа па складанню заказаў на вучэбна – метадычную літаратуру;
Агляд новых паступленняў;
Падбор матэрыялаў у дапамогу правядзення прадметных нядзеляў і іншых класных і агульнашкольных мерапрыемстваў;
Афармленне кніжных выстаў да прадметных нядзель
Дапамога ў падборы матэрыялаў пра рабоце над метадычнай тэмай школы і планаў самаадукацыі;
Дапамога ў падборы матэрыялаў пры падрыхтоўцы да педсаветаў, паседжанняў метадычных аб’яднанняў.
Суправаджэнне вучэбна –выхаваўчага працэсу інфармацыйным забеспячэннем вучняў НПК:
Падбор літаратуры для напісання паведамленяў, рэфератаў на ўроках і факультатыўных занятках , даследчых прац і праектаў;
Правядзенне бібліятэчных заняткаў.
Інфармацыйнае абслугоўванне бацькоў.
Размяшчэнне на сайце школыінфармацыі а6:
- наяўнасці падручнікаў у бібіятэчным фондзе і парадку забеспячэння вучняў падручнікамі;
- парадку аплаты за карыстанне вучэбнікам, памерах аплаты і вызвалення ад аплаты за карыстанне падручнікамі;
Інфармаванне як карыстаюцца бібліятэкай іх дзеці;
Выставы для бацькоў на актуальныя тэмы;
Выступленні на бацькоўскіх сходах па актуальных пытаннях работы бібліятэкі